måndag 9 januari 2012

Done!

Yes, träning avklarad! Det var ett tag sen jag körde enbart cardio så det var en mental utmaning och humöret gick upp och ner. Först blev det 20 minuter intervaller på crosstrainern, det gick bra och jag höjde motståndet i några av intervallerna. Försöker jobba mig upp till en högre nivå, genom att prova i några intervaller tänker jag att jag kommer dit så småningom. Har redan höjt ett snäpp sen jag började träna i oktober vilket är kul!

Sen blev det 25 minuter löpning och det var där psyket tog stryk och sedan återhämtade sig. Jag älskar att springa fastän jag har noll talang för det. Jag tror inte att jag kan bli snabb oavsett hur mycket jag springer, så jag har fått lära mig att inte bry mig så mycket om mina tider och framförallt inte jämföra mig med andra, utan bara med mig själv. Så länge jag förbättrar mina egna tider så är resten oväsentligt, men det är inte alltid så lätt att tänka så... However, min kondition är just nu lite för dålig för att jag riktigt ska kunna njuta av löpningen, men om några veckor kommer det kännas bättre! För att jag ska kunna jämföra tänkte jag föra lite träningsdagbok här, idag blev det 3,66 km på mina 25 min, och en snitthastighet på 8,8 km/h. Jag avslutade med plankan, 3 x 1 minut. När jag började träna kunde jag knappt uthärda i 30 sekunder...

Till middag blev det denna goda sallad från Ulrika Davidssons kokbok "LCHF på mitt sätt", som jag tycker är en riktigt trevlig kokbok, dock så är recepten lite snålt tilltagna, men det är ju enkelt att justera =)

Rökt lax och pepparrotsfärskost på en bädd av babyspenat, avocado och sparris. Lite olivolja, pressad citron och sesamfrön på det - mums! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar