tisdag 3 januari 2012

Resplaner

Det kommer bli en riktigt härlig tidig vår för mig, har redan två resor inbokade! Om bara 3 veckor åker jag och sambon till Thailand för två veckors semester. Vi var där för 2 år sedan och har längtat tillbaka sen dess. För första gången kommer vi faktiskt återvända till samma ställe där vi redan varit, man kan se det som ytterligare vuxenpoäng, eller som att vi helt enkelt trivdes fantastiskt bra där =) På schemat står Bangkok, Koh Chang och Koh Mak, äntligen är flygbiljetter och alla boenden bokade, längtar!!

Efter Thailand blir det till att jobba i några veckor, sen beger vi oss till Sölden i Österrike för en veckas skidåkning tillsammans med 8 kompisar. Vi har hyrt en stuga och det ska bli så mysigt! Dock är jag ingen duktig skidåkare, jag åkte första gången när jag var 16 och sen dess har det inte blivit så många skidresor. På de resor jag varit har jag dessutom inte kunnat åka särskilt mycket för jag har haft problem med mina knän och det har gjort så vansinnigt ont att jag bara kunnat plåga mig igenom halvdagar i backen. Efter besök hos otaliga sjukgymnaster hoppas jag ha fått en korrekt diagnos i att smärtan beror på felaktig belastning, jag har nämligen en tendens att luta knäna inåt. För att råda bot på detta har jag fått inlägg som ska stabilisera upp samt fått göra övningar i form av enbensknäböj och utfall bakåt och framåt. Detta var dock ganska längesedan, men jag har kunnat träna ben riktigt tungt nu utan att få några problem så jag känner mig trots allt svagt positiv, men vågar inte hoppas för mycket. För att vara extra förberedd kommer jag ha riktigt tungt benfokus efter Thailand. Hoppas, hoppas att jag äntligen ska få åka skidor ordentligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar