måndag 2 januari 2012

Nypremiär

Where to begin?? Jag gjorde nypremiär på gymmet idag efter denna extremsega förkylning, har inte tränat på 1,5 vecka och var dessutom mer än lovligt seg efter den sena nyårsnatten. Till råga på allt var det ett PT-pass inplanerat... Jag var förberedd på att träningen inte skulle gå så bra och att jag skulle känna mig svag - men det gick hur bra som helst! Vissa övningar kändes lite tyngre än vanligt, utfall t ex där jag brukar vara stark, men det mesta gick riktigt bra! Bäst av allt gick marklyft där jag återigen satte nytt rekord: 3x10 reps på 40 kg. Förra gången gjorde jag 2x8 reps på 40 kg, så det var en rejäl ökning! Det kändes rejält, framförallt i händerna och jag hade nästan svårt att ens hålla i en hantel efteråt! Remmarna är nog inte långt borta...

Känslan när jag varvade ner på bandet efteråt har jag svårt att göra rättvisa i ord. Genomlycklig helt enkelt, då endorfinerna strömmade fritt genom kroppen. Jag kände mig så hemma och jag har fortfarande svårt att inse att detta är på riktigt. Jag har aldrig gillat styrketräning förr och när jag började i höstas såg jag det som ett nödvändigt ont för att komma i den form jag vill. Ska jag vara helt ärlig såg jag det som något relativt kortsiktigt och att jag sen skulle gå tillbaka till att träna olika sorters gruppass som jag gjort förr. Nu ser jag gruppträningen som något jag kommer "unna" mig när (eller ska jag säga om?) jag känner mig omotiverad och behöver variation, för styrketräning har jag inga som helst planer på att sluta med - love it!!

Jag längtar redan till nästa pass och förhandlar med mig själv om huruvida jag ska köra ett Cardio-pass imorgon eller inte. Är sugen på att köra 5 pass denna veckan men samtidigt så har jag precis varit sjuk, så det är nog klokt att vänta ut morgondagen och se hur kroppen reagerar på detta allt annat än lugna startpass!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar