fredag 27 januari 2012

Semesterträning

Jag tänkte lägga upp en bild på vad vi gör ikväll - dricker drink och äter chips på verandan - men det blir lite tjatigt från förra inlägget så vi pratar lite träning istället!

Jag nämnde ju för ett tag sen att jag självklart skulle träna på semestern. Att efter allt mitt slit lägga mig i en solstol i två veckor känns otänkbart! Dels för att jag inte vill tappa allt jag byggt upp men också för att jag numera är beroende av träning. Jag mår så mycket bättre när jag tränar så det är inte värt det att inte träna! Jag fick detta program av min PT:


- höga knä med slag: 3 min
- knäböj 30 reps följt av 1 min jägarvila: 3 varv
- 10 st upphopp följt av 1 min planka: 3 varv
- 10 st armhävningar följt av 50 st crunches: 3 varv
- 10 st dips följt av 20 st legdrops (tryck ner svanken): 3 varv
- höga knä: 1 min i högt tempo!!!

Det är ett grymt bra program, intensivt och effektivt, som vanligt när PT-Daniel sätter ihop övningar =) Jag har kört det två gånger, senast i morse, och har dessutom kört ett egenkomponerat kortare program en gång när jag inte hade så mycket tid. Då blev det intervaller på löpbandet, arnoldpress, axelpress, fällkniven på pilatesboll och avslutningsvis bicepscurls och hammercurls. Jag har dessutom passat på att simma litegrann i poolen. Träningen är jag jäkligt nöjd med men med kosten blir det som det blir. Jag äter och dricker vad jag känner för - det är jag värd och jag är beredd att ta konsekvenserna. När jag kommer hem blir det 4 stentuffa veckor med både kost och träning och jag känner mig grymt peppad inför det! Det är faktiskt bara semester 5 veckor per år, så de andra 47 veckorna spelar större roll! Men det är upp till var och en vilka beslut man tar, så länge man njuter av de undantag man väljer att göra och accepterar följderna av dem! Har man ångest under tiden eller efteråt så var det ju liksom inte så lönt.

Nu ska jag återgå till mitt korsord! Hoppas ni har det bra där hemma och får en riktigt härlig helg! Prova gärna min semesterträning och berätta vad ni tyckte!

Kramar från Thailand!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar