söndag 8 januari 2012

Färdigtränad

Tjoho, färdigtränad för veckan! Men inte för att jag varit på gymmet och kört mitt planerade cardio-pass, utan för att jag bestämde mig för att strunta i det! Gränsen mellan när man bör sparka iväg sig själv till gymmet och när man faktiskt behöver en lugn kväll hemma är hårfin och svår att hitta. Jag har misslyckats massor av gånger åt båda hållen och inget av det blir särskilt lyckat. Varken en rastlös kväll hemma eller ett oinspirerat pass med en kropp tung som bly ger mig något positivt. När det blir rätt däremot är känslan fantastisk. När man efter att ha varit trött, seg och sur kommer hem sprudlande av glädje efter lyckad träning vet man att man gjort rätt. Men jag vet också att jag gjort rätt i detta nu, när jag avslappnad och lycklig ligger i soffan i mina mysisar med en riktigt skön avslutning på denna långhelg framför mig.

Jag är en person som har svårt att slappna av. Det finns alltid så mycket jag borde och till och med "måste". Det senaste året har varit så stressigt att vilopulsen blivit ännu svårare att hitta och vissa dagar har jag inte lyckats alls utan levt med andan i halsen och nästintill hjärtklappning från morgon till kväll. Därför är jag så glad och tacksam att jag nu åter lärt mig att stänga av, vila och njuta av lugnet. Önskar alla en skön söndagkväll, med bara saker ni vill göra och mår bra av på schemat, vad det än må vara!

1 kommentar:

  1. Nu har jag hittat hit :). Intressant läsning som jag såklart kommer följa tihi. Tack för i fredags, så himla mumsigt och trevligt! Tyvärr vaknade jag illamående och med huvudvärk i lördags. Huvudvärken blev bara värre och värre och jag kände mig febrig, så det blev inget gymmande även om jag genomförde min arbetsdag. Blä! Trodde att jag blivit sjuk och vågade inte chansa så jag stannade hemma från jobb idag (vi är ju beroende av varandra så vi fick ta in någon annan). Men jag vaknade frisk - jättekonstigt (migrän? stressreaktion) - så idag blev det 2 timmars Ashtanga Yoga. Extra jobbigt nu när man haft juluppehåll...så då blev jag lite smått illamående igen, antar att det fanns en del gifter som kroppen ville rensa ut! Hoppas du får en bra vecka nu, utan stress och med ett fortsatt lugn i kroppen! Kramkram /Fia

    SvaraRadera