söndag 8 januari 2012

Insane

Jag har ju inte berättat om fredagens maraton-Corepass med PT-Daniel än. Det var riktigt sjukt men jag överlevde, och var i efterhand väldigt glad, nöjd och stolt över mig själv, om än skakig och helt slut flera timmar efter passet. Träningsvärken är inte nådig heller...Upplägget var nåt sånt här:

Springa upp och ner på stepbräda - 1 min
Breda pull-ups (chins) med hjälp upp - 8 st
Omvända armhävningar (med böjda ben) - 10 st

Knä mot mage (som denna fast med händerna på medicinboll)- 30 sek
Renegade row med 4 kg-hantlar - 30 sek
Plankan mellan pilatesboll och bänk - 30 sek

Plankan med rotation - 15 sek/sida
Fällkniven - 30 sek
Vadcurl - 30 sek

Knäböj med pilatesboll bakom ryggen och 10 kg vikt i famnen - 1 min
Armhävningar (på fötter såklart) - 30 sek
Burpees - 30 sek

Varje sekvens av 3 övningar repeterades 4 gånger, mot mina vanliga 3 vilket bara det var en chock. Lite löpband fick jag springa på också, där Daniel ställde in hastighet och lutning. Jag kan ha fått ett litet utbrott när han förlängde min tid från 3 min till 3.20 sådär 5 sekunder innan jag skulle varit klar. Kan ha varit så att jag inte klarade just den utmaningen just där och då, men jag klarade fasiken så många andra utmaningar! Det är kul att blicka tillbaka, och då tänker jag framförallt på mitt första Core-pass, det är verkligen stor skillnad på hur mycket mer jag orkar efter mindre än 3 månaders träning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar