onsdag 11 januari 2012

Vintermål

Nu när höstmålen är utvärderade är det såklart dags att blicka framåt och sätta nya mål för vintern. Att det inte blir gjort förrän nu kan man väl få skylla på att vi här i Skåneland inte haft annat än höstväder?

Träning
Träna 4 ggr per vecka

Fettprocent
Komma under 30% 


Sömn
Se till att sova minst 7 h/natt

Således färre mål den här gången för att öka fokus och inte försöka uppnå allt samtidigt. Sömnen fick jag ju fet bakläxa på från höstens mål, tyvärr har jag ingen direkt strategi för hur det ska gå bättre denna gången. Jag har under flera år velat bli bättre på att komma i säng i tid men det verkar vara fysiskt omöjligt för mig. Hur gör man för att bli en sån där ordentlig människa som går och lägger sig senast klockan 22?? Tips?!?

1 kommentar:

  1. Jag tycker att det ser riktigt bra ut =)

    Det där med att få till sömnen är inte alltid lätt. Hemma hos oss ser vi bara till att stänga av teve och dator efter 22 och går och lägger oss. Det är inte alltid det håller, men det har liksom blivit lite av rutin så det funkar ganska bara. Jag har lätt att bli uppe alltför sent om jag inte ser till att komma i säng så jag har bara lärt mig att stänga ner allt och gå till sängs. Jag har säkert tur att min sambo är en tröttis på kvällen och jag vill gärna gå och lägga mig samtidigt. Det underlättar liksom, så du kanske kan få din sambo att lägga sig tidigare/samtidigt?

    SvaraRadera