torsdag 5 januari 2012

Underbart är kort??

Gårdagens PT-pass blev ovanligt kort eftersom PT-Daniel var lite sen, men det blev också ovanligt hårt... Bland det värsta han utsatt mig för faktiskt!

Benträningen blev denna härliga sekvens utan vila emellan för att effektivisera:
- Knäböj med ryggen mot pilatesboll och medicinboll i händerna (3 kg) - måååånga reps
- Jägarvila med medicinboll (3 kg) i knäet - de första seten 1 min+, de sista kanske 20 sek
- 20 upphopp
Tror vi körde 4 set av detta och det gjorde så vansinnigt ont på slutet. Avslutade med jägarvila och jag höll ut enbart för att jag lovade mig själv att jag skulle få sjunka ihop på golvet när jag var klar. Efteråt skakade jag av ansträngning i hela kroppen...

Efter detta blev det chest press (maskin) och sedan supersets av:
- Armhävningar med händerna på pilatesbollar och fötter på bänk (som denna fast med händerna på varsin boll mot vägg istället)
- Dips med fötterna på pilatesboll
Tror det var 4 sets x 10-15 reps. Det är liksom inte lönt att räkna för Daniel har sina egna räknesätt som bara han förstår sig på. Det kan tillkomma sets och repetitioner lite hur som helst, så det är bara att göra som han säger och inte tänka...
Dips in action!
Avslutningsvis fick jag köra Arnold-press varvat med hantellyft åt sidan. Jag kan ha missat någon övning för jag var helt slut och dimmig i huvudet när jag var klar. Kände hur min förkylning gjorde sig påmind så jag struntade därför i att springa efteråt vilket jag annars brukar göra. Har dessutom bestämt mig för att vila ikväll istället för att köra mitt Cardio-pass som jag hade planerat. Provar att ta det på lördag eller söndag istället, beroende på hur kroppen känns. Tänka sig att jag lärt mig att fatta kloka beslut!?! =)

Som kompensation för det korta passet igår blir det istället ett extra långt Core-pass imorgon. Det passar bra eftersom det är vårt "finalpass", sista passet innan jag byter träningsupplägg! Jag försöker se fram emot det men måste erkänna att ett visst mått av vånda finns med i ekvationen, det kommer bli satans jobbigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar