lördag 7 januari 2012

Underbar start på långhelg

Denna helgen har verkligen varit lång och man borde ha 3-dagars helger mycket, mycket oftare! Helgen inleddes på bästa sätt i torsdags med en riktig myskväll med min sambo (som för övrigt sover så himla sött bredvid mig i soffan nu ♥). Jag överraskades med en jättefin bukett rosor, sen lagade vi klassisk fredagsmat (kött och bea) men med ett nytt tillbehör: blomkålsrösti! Det var en chansning från min sida, men det var gott, lägger ut recept senare!


Rejäl bit hängmörad entrecote, Lallerstedts Bearnaise, blomkålsrösti och tomatsallad med schalottenlök, vitlök, olivolja och körvel - sååå gott alltihop!

Kvällen spenderades i soffan med gott vin och film i form av Law abiding citizen (med Gerard Butler)som en kollega tipsat om. Jag tyckte den var helt ok men inte så fantastisk som han påstod. Enligt honom skulle den vara minst lika bra som Taken (med Liam Neeson) men det kan jag inte hålla med om. "Taken" däremot tyckte jag var en riktigt bra film, grymt spännande och cool, rekommenderas!

Jag får erkänna att jag med åren gått från att vara partypingla (men hon vaknar fortfarande till liv ibland!) till en riktig hemmatjej. Jag älskar att mysa runt hemma när jag är ledig och då naturligtvis i myskläder, can´t help it. Däremot står jag inte ut med sunkiga trasor, jag vill känna mig lite "fin" och mysig samtidigt som jag är bekväm och njuter av att slappna av, och därför var svärmors julklapp mitt i prick - superfina mysskor! Tillsammans med tjocka strumpbyxor och en lång tröja är detta min favvomysoutfit just nu!

Relaxar!
Är de inte söta? =)


2 kommentarer:

  1. Supersöta tofflor :) Jag har också gått från dansprinsessa till hemmatjej and I love it. Jag glider mest omkring i egenstickade sockor men de är ganska fina de också. Ha nu en mysig kväll! Kram

    SvaraRadera
  2. Joooooooo suuuuperfina!!! Jag sliter gosiga inneskor som jag vet inte vad!!

    SvaraRadera