tisdag 17 januari 2012

Träning och fettmätning

Kvällens träning med PT-Daniel gick ganska bra. Vi körde igenom mitt nya framsidespass för första gången och resultatet var lite blandat. Mycket gick bra men vissa övningar gick inget vidare. Bänkpress t ex. Jag fick inte lika mycket hjälp som förra gången och resultatet var skakigt och snett och nä, inte alls nöjd är jag. Men, jag borde rimligtvis bli bättre så om ett par gånger kanske jag kan få godkänt? Gjorde knäböj i Smith-maskin också, maxade 50 kg och det får jag väl vara nöjd med. Har hittills kört mycket knäböj på alla möjliga sätt (t ex hållandes medicinboll med sträckta armar, och mot vägg med pilatesboll bakom ryggen och vikt i famnen) och i kombination med andra övningar, men vi har då kört många repetitioner och det var därför gött att istället få köra tungt.

På sistone har jag oftast överösts av beröm på träningen, men idag fick jag faktiskt lite skäll vilket nog var bra för mig. Det är lätt att slappna av när det går bra, men det krävs fokus för att det ska fortsätta gå bra! Jag gillar att jag alltid blir pressad till mitt yttersta, bara för att vi tränar ofta tillsammans och stämningen är avslappnad så innebär det inte att jag kommer undan med något slarv, och det är precis så det ska vara!

Imorgon är det dags att göra ny fettmätning igen. Det är fyra veckor sen sist och jag vill göra den innan jag åker till Thailand. Oavsett vad den visar så kommer det göra mig mer motiverad att träna på semestern, för självklart har jag fått ett speciellt träningsschema att utföra där, vad trodde ni egentligen? =) Faktum är att jag kommit in så bra i träningsrutinerna nu att jag faktiskt inte kan tänka mig att inte träna på två veckor, jag skulle klättra på väggarna! Och förutom rastlösheten så vill jag ju självklart behålla musklerna som jag kämpat så för att skaffa mig.

Nu väntar duschen och bingen, och sen hoppas jag få sova ordentligt till skillnad från de senaste två nätterna då jag av någon anledning sovit jättedåligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar