fredag 21 oktober 2011

Matrevolutionen

Ha, jag glömde ju berätta om mitt åtminstone halv-breakthrough med PTn igår! Som jag berättat tidigare är han inte direkt för LCHF, men jag hoppas ju att mina framtida resultat ska kunna överbevisa honom. Jag föreslog således en utmaning: om jag får bättre resultat på nästa fettprocentmätning än han förväntat sig, så ska han läsa Matrevolutionen av läkaren Andreas Eenfeldt, aka Kostdoktorn. Han antog utmaningen och jag tyckte mig t o m höra ett löfte att han kommer läsa den ändå, oavsett vad jag får för resultat. 

Jag tycker att det är en fantastiskt bra bok, och hos mig väckte den både nyfikenhet och ilska, och gav mig fördjupade kunskaper om LCHF, insulin, kolesterol mm, fastän jag redan var hyfsat insatt när jag läste den. Boken är väldigt vetenskaplig, men skriven på ett intressant och lättförståeligt sätt. Alla borde läsa den, framförallt läkare och dietister, för att få lite nya infallsvinklar kring vår kosthållning och bilda sig en uppfattning utifrån det, och inte bara följa de gamla kostråden på ren rutin. Om jag lyckats väcka någons intresse så finns första kapitlet att läsa här, helt gratis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar