lördag 22 oktober 2011

Det där med att vara bortbjuden

Så var vi hemma efter en lyckad tur på IKEA. Alla beslut fattades ovanligt smidigt och allt vi skulle ha fanns i lager!?! Men trött blir man ändå, av att fundera, lyssna på skrikande barn, lasta bilen, och sedan bära upp allt i lägenheten. Nu landar jag i soffan några minuter och pustar ut, innan det är dags att piffa till sig inför kvällen. Vi blev lämpligt nog bortbjudna ikväll så vi slipper laga mat och får på köpet trevligt sällskap!

Att bli bortbjuden har blivit ett nytt gissel för oss, eftersom vi nu är ganska strikta LCHF-are båda två. Förr var vi strikta i veckorna men släppte släppte på tyglarna på helgerna, men just nu känns det inte värt det eftersom jag redan märkt att jag mår väldigt mycket bättre av färre undantag. Då får man helt enkelt förvarna folk innan man ska dit. Oftast är det ju inga problem att bara välja bort potatisen, men lasagne t ex skulle vara svårt. Jag tycker inte om att känna mig besvärlig, men hittills har det inte varit några som helst problem. Ska bli spännande att se vad det bjuds på ikväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar