måndag 10 oktober 2011

LCHF

Jag antar att jag redan avslöjat mig, då vispgrädde och kokosolja kanske inte ses som nyttigt av alla. Jag äter sedan december 2010 (oftast) enligt LCHF, eftersom jag tror på det och mår bra av det. Jag kommer tjata massor om LCHF i övrigt framöver, så jag lämnar det för nu och visar istället hur man kan äta tacos på LCHF-vis. Massor av sallad, gurka, tomat, lök, majs, creme fraiche, tacosås och såklart hemlagad guacamole, som min sambo är en riktig fena på! Köttfärsen är kryddad med tacokrydda från LCHF-butiken, då vanlig krydda man köper innehåller massa socker och annat elände. Den ekologiska brukar vara något bättre, men bättre är en kryddblandning med bara riktiga kryddor och inga tillsatser. Man kan blanda själv såklart, men jag är lat och beställer färdig =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar