söndag 9 oktober 2011

Vår-sommar 2011

Här kommer ändå lite historik, lite bakgrund till varför jag just denna höst vill starta om, och under tiden blogga för att hålla min motivation vid liv.

Denna våren och sommaren har varit ganska galen. Jag kan inte minnas att det någonsin hänt så mycket på så kort tid. I mars bytte jag jobb, och i maj hittade jag och sambon efter flera års till-och-från-letande äntligen en lägenhet vi ville ha. Det blev en snabb affär med tillträde bara 1½ månad senare, så det blev full rulle med försäljning av lägenhet, visningsstädning, rensning av garderober och förråd osv. Vi ville dessutom renovera litegrann, så vi behövde bestämma hur vi ville ha det, få hem alla grejer och hitta någon som kunde utföra det, mitt i semestertider. Vi sålde dessutom nästan alla möbler till de som köpte lägenheten, vilket var praktiskt eftersom vi ändå förr eller senare ville bli av med dem, men det innebär många turer till IKEA och alla andra möbelvaruhus vi kunde komma på. Sen var det dags att flytta och packa och packa upp och skruva möbler och ja, ni vet. Inflyttningen och renoveringen innebar lite härliga överraskningar som feldragen el och en ugn som inte fungerade och sådär. Alltid kul. Ovanpå detta så gifte sig våra bästa vänner nyligen, vilket var fantastiskt roligt, men även innebar planering av möhippa, tal och lekar.Vi har dessutom haft vansinnigt mycket på jobbet båda två. Phu säger jag. 

Jag har känt mig konstant stressad och vi har inte haft en enda tom helg då vi bara kunnat slappa eller göra det som faller oss in. Träning har det inte funnits tid eller ork till, följden av detta blir såklart extremt höga kortisolnivåer i kroppen.Vi hade två veckors "semester" i sommar, som ägnades åt lägenheten på dagarna men åt ledighet på kvällarna. Med så lite ledig tid ville vi såklart unna oss, så "flyttdieten" (då man äter det som finns närmast till hands, vad det än må vara) byttes ut mot "semesterdieten" som består av mycket kolhydrater, mycket fett, och mycket alkohol.

Vad blir då resultatet av allt ovan? Jo, ganska naturligt ett antal extra kilon utspridda lite här och var på kroppen, en kropp och en knopp i total obalans, och en känsla av att ingenting är riktigt kul. MEN! Nu är det höst 2011 och då tänker jag banne mig få ordning på allt detta, och jag har redan dragit igång ett åtgärdspaket, mer om detta senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar