torsdag 20 oktober 2011

Vätska som vätska?!?

Hemma från ännu ett pass med PT-Daniel, det var som vanligt tufft, och som bonus till de planerade övningarna fick jag göra ett gäng upphopp, härligt och inte alls jobbigt! Eller? =) Han var dock inte riktigt nöjd med mig idag, tyckte inte att tekniken satt så bra och vi fick sänka vikterna på några övningar. Kanske är min kropp ännu tröttare än den känns? Kanske är det min starka vilja att komma i form som gör att jag kör på och accepterar ständig träningsvärk som en del av resan, trots att det ord jag sagt oftast de senaste 2 veckorna varit "aj"? Jag är hur som helst grymt nöjd med dagens pass, jag kämpade tills både armar och ben skakade, och kom hem strålande glad och dansade och sjöng i köket under matlagningen tills min sambo inte orkade med mig mer =)
 
PTn verkar ha insett att jag är ett litet sjukhuvud nu i alla fall, som har en tendens att köra på för hårt när jag verkligen vill något, och tyckte att jag skulle nöja mig med 4 pass istället för 5 denna veckan. Jag tackar och tar emot, det innebär att jag bara har ett pass kvar denna veckan! Kommer njuta så av mina lediga dagar, och jag tror att min kropp kommer tacka mig.

Det där med vätskan då. Jag var ju tvungen att fråga om det ligger något i det där med att musklerna samlar på sig vätska vid hård träning, som jag skrev om i förra inlägget. Jag har googlat ämnet och hittat flera som vittnar om samma sak, men ingen källa som kändes 100% säker. Det var inget han kände till, utan jag fick istället frågan om det kanske är något annat som gör att jag samlar på mig vätska just nu? Så där som tjejer ofta gör en gång i månaden... Tjaaaa... Svaret på den frågan får nog bli ja. Pinsamt, men skönt att ha en förklaring till varför ingenting händer på vågen fastän jag sliter som ett djur och är extremt noga med vad jag äter. Hoppas på fina resultat i nästa vecka istället!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar