lördag 22 oktober 2011

LCHF-mat på språng

Det är inte lätt att hitta LCHF-vänlig mat när man snabbt behöver ett litet mellanmål. I princip all lättillgänglig snabbmat består av något mellan bröd, något på bröd, eller något som mestadels är socker. Det är lite tråkigt tycker jag och jag hoppas det kommer ändras snart. Det har ju t ex börjat säljas färdigkokta, skalade ägg i tvåpack på ICA, så jag tror att en förändring är på väg, men än är det lång väg kvar. 

Jag brukar ha några Babybel i väskan, men idag var hungern större än så så det blev en baconlindad korv på Pölsemannen med lite dressing. Kokta ägg funkar också bra att ha med sig åtminstone en stund, och beroende på hur känslig man är så är naturella nötter ett bra alternativ. Jag är för tillfället lite extra strikt och håller därför nere nötintaget då de innehåller en del kolhydrater, men min sambo har alltid en påse på jobbet. Ölkorv är ett annat alternativ, men det är jag lite kluven till eftersom de innehåller så mycket konstigheter. Kolhydratinnehållet är dock lågt och jag tycker det är väldigt gott så det slinker ner ibland.

Någon som har fler tips på bra LCHF-mellanmål som är lätta att ta med eller går att köpa på närmsta Pressbyrå eller liknande?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar