måndag 24 oktober 2011

Veckoutvärdering

Så var det måndag och dags att utvärdera förra veckan med avseende på mina mål för hösten.

Träning
Träningen gick jättebra, det blev 4 pass. Mina 3 styrkepass plus ett konditionspass.


Kost
Kosten flyter fortfarande på bra. Jag följer LCHF och är inte ens sugen på att göra undantag. Det enda lilla undantaget var efterrätten i lördags när vi var bortbjudna. Det bjöds på bär med smaksatt Kesella och lite råsocker. Jag hade inte hjärta att neka utan tog en liten portion. Kände direkt hur sockret fick mig att vilja äta mer, men jag tror inte att jag kom upp i så många kolhydrater. Proteinintaget ligger ganska stadigt på 30+ E%.


Vikt
Här händer inte ett skit rent ut sagt och det är riktigt tråkigt, jag längtar efter att få resultat av allt slit. Borde inte ha hunnit skaffa mig så mycket muskler på bara 2 veckor så jag vet inte vad som är fel, kanske behöver kroppen bara tid att vänja sig. Planen är att fortsätta i samma spår fram tills fettmätningen om 2 veckor. Har det inte hänt något med fettprocenten och vikten tills dess får jag byta strategi på något sätt, men vet inte riktigt hur.


Fettprocent
Här vet jag inte hur det står till förrän om 2 veckor.


Sömn
Med sömnen går det riktigt dåligt. Det är så mycket jag vill hinna med nu med matlagning, träning och bloggen, och sömnen är det som blir lidande. Kanske är det detta som hindrar viktnedgången, vet att jag läst att kroppen inte gärna släpper ifrån sig fett om den inte får den vila den behöver. Måste bli skärpning denna veckan.


Höstmys
Denna veckan har det blivit mycket höstmys, både med kompisar och med sambon. Jag försöker tänka att det är mysigt att sitta i värmen på jobbet med en kopp te när det regnar utanför, och tittar lite extra när jag ser höstlöv i fina färger och påminner mig själv om det vackra i dem.


På det stora hela en bra men intensiv vecka. Det finns utrymme för förbättring framförallt när det gäller sömnen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar