torsdag 20 oktober 2011

Hej träningsvärk

Jag förväntade mig en dödlig träningsvärk efter Core-passet och den väntade jag mig naivt nog skulle komma igår. Visst hade jag träningsvärk, men på en uthärdlig nivå. Den ökade i styrka under hela dagen och slog till med full kraft igår kväll. Hela magen värker och det gjorde ont när jag försökte vända mig i sängen och idag gör det ont när jag går, när jag andas, när jag sträcker mig efter tekoppen på skrivbordet osv... Inte meningen att vara gnällig nu, jag har ju själv valt det här och jag har inga som helst planer på att ändra strategi. Det är detta som gäller nu och därmed basta. Jag var förberedd på att det skulle vara jobbigt, men kunde nog inte föreställa mig att det skulle vara riktigt såhär jobbigt.

Det som är lite tråkigt är att det inte händer något med vikten. Jag har googlat lite och kommit fram till att det verkar helt normalt. När man tränar hårt bryts musklerna ner, och sen samlar de på sig vätska för sin återuppbyggnad. Det släpper när träningsvärken gått över och jag har ju i princip alltid träningsvärk, men om några veckor hoppas jag att min kropp vant sig så att viktminskningen kan komma igång ordentligt. Förhoppningsvis har jag tills dess fått åtminstone lite mer muskler som bränner fett.

Ikväll är det dags för träning med PTn igen, just nu undrar jag lite hur det ska gå till, och hoppas optimistiskt att träningsvärken tills dess på något magiskt sätt försvunnit eller åtminstone minskat, typ drastiskt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar