fredag 21 oktober 2011

Proteinjakt

I min jakt på proteinet var det idag dags att prova en ny frukost. Den bestod av:

250 g Kesella 1% (mer protein i den än i 10%-varianten)
20 g vispgrädde (ovispad, för en mindre sträv konsistens)
ca 1/4 tsk ekologiskt vaniljpulver (alltså inte vaniljsocker!) för en naturligt sötare smak
ett gäng färska blåbär
min egen nöt- och fröblandning


Denna ljuva frukost gav mig ca 370 kcal, fördelade på 37% protein, 49% fett och 14% kolhydrater. Liite högt kolhydratintag egentligen, men jag rättar till det med dagens övriga mål.


Om ni undrar över den tråkiga plastlådan så är det för att jag pendlar nästan en timme till jobbet. Det blir helt enkelt för tajt med tid att äta innan, så jag brukar äta antingen på tåget eller när jag kommit fram till jobbet, beroende på hur hungrig jag är.

Vad tyckte jag då? Jooo det var helt ok, lite syrligt och lite strävt, men jag blev mätt och nöjd och kommer definitivt ge denna frukost fler chanser!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar