fredag 21 oktober 2011

Höstmål!

Jag startade denna bloggen främst för att dokumentera den hälsosatsning jag gör nu, bestående av bra mat och mycket träning med PT. Men bloggen har ett annat syfte också, nämligen att vara min egen dagliga inspirationskälla till ett hälsosamt liv. Hälsa för mig innebär så väldigt mycket mer än träning och nyttig mat. Den viktigaste beståndsdelen tycker jag är den psykiska hälsan. Det spelar ingen roll hur mycket man tränar och hur bra man äter, om man är stressad, olycklig eller har dålig självkänsla. Alla delar samspelar och för mig funkar det inte att bortse från något och överkompensera med något annat. Att ha balans i livet är min ständiga strävan och det är sannerligen inte lätt att uppnå.

Ett led i min hälsosatsning är därför att sätta upp mål för mig själv för varje årstid. Just höst och vinter är tuffa årstider för mig då mörkret och kylan påverkar mig negativt och gör mig trött och omotiverad. Jag såg en beteendevetare på TV förra vintern som pratade om att man måste bejaka varje årstid, för i Sverige funkar det inte att leva i väntan på den korta sommaren. Mina mål för hösten blev därför en kombination av hårda och mjuka mål, en mix av träning, mat och vila på en nivå som är en utmaning, men en uppnåelig sådan.

Varje måndag tänkte jag utvärdera föregående vecka i förhållande till mina mål. Här kan ni kika på de mål jag satt upp för hösten! Någon mer än jag som satt upp mål för sig själv, och i så fall vad?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar