måndag 31 oktober 2011

Mål avklarat i vinterutmaningen!

I samband med min grymma insats på Core-passet i fredags klarade jag ett av mina mål i Olga Rönnbergs Vinterutmaning! Målet var att klara av hela Core-passet och jag hade satt måldatum 24 december! Jag trodde verkligen att det skulle gå ta så lång tid för mig att klara av det med tanke på hur dåligt det gick första gången. Men redan denna gången kändes det helt annorlunda i kroppen. Jag hade en helt annan ork, kände mig spänstigare och starkare och kanske framförallt: mer beslutsam! När jag kommit över den första tröskeln och började skymta målet visste jag att jag inte tänkte ge upp utan skulle bara klara av det. Jag börjar så smått vänja mig vid denna typen av tyngre träning, jag har aldrig tränat på det här sättet förr och nästan aldrig tränat styrketräning. Det gör ont och det tar emot, men jag börjar acceptera det och till och med gilla det!

Jag flyttade därför om mina måldatum för att ge kroppen lite extra tid att släppa ifrån sig fettet, och mina mål och resultat i Vinterutmaningen har nu fått en egen sida!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar