onsdag 19 oktober 2011

Tvivel...

Min PT är uttalat minst sagt emot LCHF. Jag vet att det beror på att han inte har någon kunskap, det märks när han pratar om ämnet. Jag vet att jag själv är rätt väl påläst. Jag vet att min kropp på så väldigt många sätt mår så bra av den här kosten, jag känner ju det, varje dag. Jag vet också att superidrottare som Björn Ferry och triathleten Jonas Colting följer LCHF med smått fantastiska resultat och vittnar om sänkt kroppsfett osv.

Ändå.

Kände jag mig idag tveksam när jag såg hans skeptiska ansikte. Jag hoppas så att allt mitt slit ska ge resultat, och att min kroppsfettmätning om 3 veckor kommer visa ett exceptionellt bra resultat jämfört med mitt startvärde, tack vare LCHF och att LCHF höjer fettförbränningen. Men det finns en del av mig som är väldigt rädd att så inte kommer vara fallet. Jag vill inte bli motbevisad när jag hittat något som får mig att må så bra. Jag vill inte vara fast övertygad om något som sen visar sig vara fel. För tänk om jag på grund av LCHF kommer få sämre resultat? Hemska tanke. Men jag får väl helt enkelt tänka att det är bättre ju förr jag i så fall får veta att jag bör byta strategi. Tills dess måste jag köra på med det som jag tror på. Om kroppen mår bra och säger ja, ja, JA, så borde det väl vara rätt?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar