torsdag 13 oktober 2011

Dagen efter...

Såhär dagen efter mitt första ordentliga träningspass på ett halvår känner jag mig fortfarande smått chockad över mitt fettprocentresultat. Men fortfarande inte på ett nedslående sätt, utan tvärtom så känner jag mig bara mer och mer motiverad att ändra på läget. Jag frågade min PT Daniel vad jag kunde ha för förväntningar på resultat och självklart är det svårt att säga, och kroppen är ingen absolut vetenskap. Han gav ett exempel på en kille som minskat från 17% till 11% på endast 6 veckor, vilket tydligen var ett exceptionellt resultat. Mot bakgrund av det är han väldigt nöjd om jag minskat 3-4% om fyra veckor. Men jag ska fasiken visa honom! Jag vill inte ha orimliga förväntningar, MEN jag kommer göra allt som står i min makt för att överbevisa honom, och bli hans nästa exempel som han drar för nya kunder: "Jag tränade en tjej en gång som minskade ??? på 4 veckor". DET är mitt mål, och det kommer jag kämpa för och svettas för och undvika smaskigheter för!
Min hemliga agenda är också att överbevisa honom om LCHFs förträfflighet, för han tror inte på att utesluta saker utan endast på kalorier. Men jag är övertygad om att mina 1400-1600 kcal per dag enligt LCHF kommer ge mig överlägset mycket bättre resultat än om jag som förr ätit 1300 Viktklubbs-kalorier från huvudsakligen kolhydrater. Dels höjer LCHF fettförbränningen och dels undviker jag att sätta kroppen i svält, därmed kan jag bygga muskler istället för att förbränna dem. Plus att jag på alla plan mår så väldigt mycket bättre av en fettbaserad kost istället för en kolhydratbaserad. Men, det återstår att se vem av oss som blir överbevisad, fortsättning följer! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar